måndag 16 februari 2009

För sent för julrim?

Så här 2 månader efter att julen är över tänkte jag dela med mig av det rim som jag skrev till Richard Dawkins bok "Illusionen om gud", så du kan plagiera det om du får för dig att ge bort den boken nästa år till någon =)
Troll och mysterier
Allah eller Tor
Sagor och feér
Folk förnekar eller tror

Vill se kritiskt
Behandla sagor som luft
Vill tänka logiskt
Hjälpa till att sprida förnuft

Usama, Obama
Påven och Bush
Fått höra från máma
att vetenskap är usch

Så läs nu boken
och hitta ditt jag
Låt mig fånga dig på kroken
Det är dags att välja lag

3 kommentarer:

  1. Du fick ju den av mig i julklapp, skriver du rim till presenter du får av andra också? :)

    SvaraRadera
  2. Jag gav bort den till andra också. Det var en bra idé på julklapp som jag snodde =)

    SvaraRadera
  3. bra blogg där ni bara chattar med varandra...

    SvaraRadera