lördag 2 maj 2009

Dogge och Carola uppträder

Hittade för några dagar sen ett video-klipp på när Dogge och Carola uppträder tillsammans på en konsert för Livets Ord.



Är dom inte härliga tillsammans? =)

Det jag tycker den här filmen sätter fingret på är hur Dogge väljer att tacka gud för allt. Om jag var en vän till Dogge som stöttat och hjälp honom genom svåra perioder skulle jag bli förolämpad om han valde att tacka gud för allt, istället för mig.

Samma sak hur han väljer att tacka gud för sin tjej. Som om hon är något objekt som gud givit honom för att han är troende och inte syndat.

Jag hoppas att inga av mina vänner väljer att tacka gud istället för att tacka mig när jag gjort något för dem. För det skulle jag tycka är arrogant, nonchalant och förolämpande mot mig.

3 kommentarer:

  1. Det där var klokt sagt. Blir irriterad på allas tacktal där dom börjar med "First I wanna thank God for everything....and then.." osv osv...
    Tänk om folk kunde tro på sig själva o sin egen makt att styra sitt liv istället för att lägga allt i händerna på en påhittad figur. Det är ju som att säga att "jag tror på kalle..anka..min frälsare och gud"...
    Jag fattar bara inte grejen...??????

    SvaraRadera
  2. Ja, att Dogge är extremt korkad har väl inte undgått någon. Tycker inte att han förtjänar en plats på en seriös blogg som denna :)

    SvaraRadera